:: heart attack!! ::

aku yang heart attack sebaik mengetahui kisah ini dari empunya diri....
x caye, x sangke ..betapa dasyat derita yang ditanggung oleh dia... cepat2 aku menadah tangan tnd kesyukuran ke hadrat ilahi kerana x menanggung masalah sebegitu rope... (chewwah...)

ari ni..kamis...26 feb 09..memang tarikh yang mempesonakan kerana aku ade appoinment ngan Medical Officer di salah sebuah klinik kerajaan di negeri sembilan..huhu... dalam erti kate laen, monthly check up lar... mcm biase, aku pegi just ari ni agak luar biase kerana aseng dah x mo teman aku ari ni... aku pon x kesah kerana die akan berasa bosan menunggu turn yang sgt lame... kalo die teman pon, setiap 5 minit die akn ajak aku g minum..jd lebey baik aku g sendri...

aku sampai agak awl..7.40 pagi..parking kat bukit (tempat biase sbb tempat laen full)..mmg kalo leh aku nk suh klinik tu letak papan tanda kat ctu,parking tu aku pny wlpun x leh parking ctu.. di pagi yang hening tu,x le ramai sgt org... sgt tenang...

jam hampir pkul 7.58 pagi,nurse dah stat panggil nm..tetibe aku nmpk sorg akak ni dgn sweater di badan..(sebelah tgn pakai,sebelah lagi mengheret lantai)...menggalas sebijik beg itam.. muke yang sgt mesra dan akan tersenyum dgn sape je... nasib baik aku dok blkg,.. kang x pasal2 aku terpakse sedekah senyuman yang tawar di pagi ari...

lps setle urusan yang basic2 aku pon tngu turn untuk jmp MO.. angka giliran 8013 ye..ms aku dapat no baru 8005..(bayangkan,mane le x tawar pagi ku ari ni).. sblh sit aku ade 2 beradik india sedang bermain2 dengan penuh serabutnye..si abg umo dlm 7thn..adik 2thn kot..mak nye sedang jmp doc..maka abisla adiknye dibuli... didukung,dijatuhkan dsb.. sian si adik..aku lega jela tgk sbb dah x de bnd laen utk ditgk..sampaila kat tv yang disediakan itu ditayangkan sebuah kartun bertajuk "Harry and his full basket" (lebey kurang la)..baru la si adik diam...

tetibe dtgla akak yang memakai sweater senget dan asek menyengeh tu td duduk di sebelah 2 beradik tu... x lame pas tu die dtg plak duduk sblh aku sbb krusi kat ctu x muat utk sekumpulan kuarga yang dtg beramai2... huh..dahla klinik ni ramai,lagi mau dtg berkuarga...x phm tol...

aku dah hampir berkematu duk kat kusi dgn baby yang menendang di dalam perot....

dan aku terdengar suara sayup-sayup.... "dah berapa bulan?"....owh..akak tu tny rupenye..ingat semut mane melintas td...

"erm... 8 bulan..." dan aku diam.... xtau nk ckp pelagi... "nape akak serabai sgt ari ni?"..rase cam nak tny camtu,tp aku pendamkan je...

"nk jmp doc ke"..akak tu tny lg.. "x la,jmp harimau..."aku menjawab dalam hati....huhu...

mestila nak jmp doc..xkan nk jmp rimau plak kan..huhu... lps mengiakan kate2 akak tu, maka, aku pun tny balik.."akak nak jmp doc jugak ke?"...

"a'ah, akak ni sakit jantung..."....................................................................................!! what????????!!!!!!!

akak jgn buat lawak kak, kalo nk wat lawak g masuk raja lawak.... akak tau x,saye ni pon ade sakit jantung kalo dgr org sakit jantung...

"akak penah koma 12 ari lps bersalin anak sulong......"

peh...rilek btol akak ni cite.. sambil senyum2 plak tu.. aku dah mule berdebar..tp nk tny lebey2 pon ade...maklumla..nk jg tepi kain akak ni...

rupenye akak ni sakit jantung lps bersalin ank sulong 4 thn yg lepas..kene caesar..pastu trus koma 12 ari x sedar2... stat dari ctu la penderitaannye bermula.. tp sepanjang pregnant x de sebarang alahan or ape2 masalah..sume ok.

sebelum ni die keja,tp pas sakit terpakse brenti keje...

skang die tgh pregnant lg ..dah 5 bulan.. doc marah die pregnant.. paling aku terkejut bile die gtau yang doc ckp..

"kalo awk jmp saye mase kandungan 2 bulan,saye akn suruh awak gugurkan saje..."

sblm die stat nak pregnant,die jmp pakar n doc swasta...sume kate die x de masalah pregnant lg..tp disebabkan die mengalami alahan yang agak teruk, sume doc swasta x nak tanggung risiko menerima die sebagai pesakit dan menyerahkan kes ini ke hospital kerajaan..
akak ni anggap sume ni dugaan dari Allah n die terima seadanya...

dan..mase aku jmp die td pon,rupenye die masih dlm musim mabuk dan x lalu mkn nasik..susu je yang mampu die telan... tu pon antara mampu n x mampu je lar... kalo aku la,mase mabuk la mase yg paling menyakitkan dan x mampu lgsg nak tersenyum spt mane akak nih...

skang mmg macam2 masalah kesihatan yang sedang dialami.. tekanan darah rendah sampai H.B 8 je..mabuk yang teruk sampai adakalanye datang berpapah sbb x larat nk berjln... mate putih die td pon nmpk agak kuning...

tiap minggu, 2 kali terpakse ke klinik dan tiap2 minggu gak nurse dtg ke rumah beliau membuat lawatan.........

ish..ish...sadis... tp terpakse ditempuh.. last skali die kate...doc gtau harapan utk beliau dan anaknye 50-50... aku terkedu...

sampaila no giliran ku dipanggil.. tu pon aku x dgr sbb khusyuk dgr kisah akak tu..akak tu yg gtau no aku dah dipanggil..huhuhu....

lps jmp doc..aku trus balik..mkn nasi lemak kat chelos..beli roti pe patut n trus meluncur dgn slow ke opis...

dan...masih terngiang2 lagi kisah akak tu...
x sangke...

sekian.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

...tetibe teringat...

xtau la nape..
tetibe teringat kekwn lame kat poly dlu..
enjoy sgt life ngan dorang...
hahaha...asik ketawa je...
skang sume dh besar..
ramai yg dah kawen...
ade gak yang dah ade anak..
advance sungguh mereka..
rini n izani dah 2 org anak..
hebat sungguh mereka...
nanen pon nak masuk 2 org anak...
dee, ati A, may,mc jea pon memasing dah mengelek anak...
yang otw pon ade gak..
huhu...

tahun ni ramai yg plan nak kawen..
ida baru lps..
elly n meo otw..
akeem, apen..masih memilih...
tu la..rugi besar dorg x mendapatkan aku dlu...
wawawawwawa.....

ape pon...ari ni tetibe je teringat..
kat circles99 je tempat kami berforum..
meng'announce' ape patut..
huhu....

abuntai, ati B, anis (kat australia die skang) antara dak umah aku yang sgt gile...
kangen pada semua!!
kpd yang x disebut nm... aku turut kangen sama kamu semua!!!!

hope,dapat jmp balik sume...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Menderma ke aku??


Ye... aku rase mcm menderma..menderma ke tokei kedai sehingga aku pulang dgn seribu penyesalan kerana purse ku kering begitu saje...

aku x membazir..ye..begitula ayat penyedap hati yang aku bagi kat Aseng agar hatiku terubat...
dan die setuju...menyetujui kate2ku bahawasanya wang yang aku derma kat tokei kedai itu adalah penuh makna dan berniat iklas........

waaaaaaaaa..........
pagi td pon aku isi minyak rm30 jek...
ckupla 3 ari kalo x merayap n memang direct opis--->>umah-->>opis....

tp lega ckit..ari ni gaji masuk...wlapun ciput...ckupla menanggung kami 2 beranak..huahua..

true love...gambar di atas menggambarkan perjalanan kami sabtu lps ketika menderma ke tokei kedai..
kami berjalan dan berjalan...
bygkan seorang ibu mengandung 8 bulan berjln dan bertawaf di midvalley dari s'ban menaiki komuter... kemudian berjalan lagi ke the gardens mencari buku utk bahan pembangunan modul ye saudara saudari sekalian...
ditemani oleh suami tercinta yang terpaksa menggalas sebijik beg skola yang penuh dgn barang2 istrinye termasuk wallet yg berat beberapa kilo kerana penuh ngan syiling 1sen...
x termasuk site items ye...mmg berat...
ini adalah kerana sejak mengandung sarat ni aku dh mls bawak handbag...
kalo bwk pun,aseng la yg menggalasnye....

ms sampai umah,xde sape kat umah... ketika membuka pagar umah...tibe2................
aku nmpk 2 ekor kucing sedang bermain kejar2 dan tetibe masuk ke dalam umah melalui tingkap bilikku..
ye..mmg aku bukak lapang tingkap tersebut bg mengelakkan cacing dalam perut aseng tdo malm dalam kepanasan.........

aku mmg pantang dgn objek seperti kucing!!aku menjerit dan menekan hon keta sekuat ati dengan harapan kucing tersebut kuar balik...(tp bukankah beliau akn lebey takut dan trus lepak dalm umah ku??...)umah aku yg gelap tu pon die nak masuk ke???dengan pantas aku pk,nk masuk umah dan campak kucing tersebut ke daerah laen......tp........wah!!!!!!!!!kunci umah plak x de!!
dlm kepala aku terbyg kucing tersebut akan terlena atas katil,siap tgl sejarah2 berharga yang terpkse ku cuci kelak...bengang.....................

x sampai 5 minit aku mengutuk kucing tersebut,Aseng mengeluarkan kunci umah dan mengatakan kunci umah mmg ade tp aku yang letak dlm wallet extra..(tula padahnye bnyk sgt wallet)...
ape lagi...aku dgn pantas suh Aseng bukak pintu n kejar kucing tersebut...(aku mmg takut dan standby di sebalik keta saje ye....)mulut je bising tp x brani dow..
skali kucing tu lompat n mencakar wajah ku....waaaa................takut siot.....
akhirnye...kucing tersebut kuar dr umah melalui tingkap bilikku juga setelah hampir 10minit mereka bermain polis entry didalam umah ..lega.............

aku terus memaki kucing-kucing tersebut,setelah mereka melompat kuar...baru aku brani kuar dr tempat persembunyian....
moral of the story....jgn tgl umah tanpa menutup tingkap ye...

ape pon,balik dr midvalley aku trus pengsan....
pengsan kerana penat berjln ditambah bau-bauan dalam tren........

sekian.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Nasi Lemak Rendang Daging..

erm..
ari ni after bacaan yasin kami dihidangkan dengan nasi lemak rendang daging yang sangat lazat..
telah disediakan oleh salah sorg cikgu di cni..
TQ!!

dan 2 ari itenet cni server down..sgt busan...
tp bagus gak,keje aku jalan..
hampir siap dah pun..
sampei rase..awat kejap sgt kol 5??
hahaha..gile..

ari ni aku akan berusaha wat keje lagi..
ade satu lagi subjek otw module progress..
jap lagi sure penyelaras kursus akan edarkan borang progress..
dan aku spt biase akan tanda 'dash' di setiap box...
bermakne 'aku lom buat' ato dengan kate laen...'aku mls'..

kekadang aku pelik gak ngan Aseng...
sgt rajin bawak balik keje wat kat umah..
wat 15minit pon ckup...
kalo aku la..nk bukak laptop pun adalah satu beban yang tidak terkate..
lebey baik aku susun laptop tu tetepi...sorok tepi almari lebih baik kerana TIDAK MEMBEBANKAN KEPALA..

kalo la Aseng pandai wat keje aku..mungkin aku akan upah die wat sume nye...
aku penah ajar die trace dlm Illustrator..gambo LONDON BRIDGE ye..
kejap je die dapat siapkan!!!
siap padam line aku yg x berapa nak betol..
HINA!

mungkin pas ni aku akn ajar die sume software..
utk kepentingan diriku sendiri..
GOOD Aseng...

sekian.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

What is SOW?

penin la ari ni..
pagi2 dah penin..
kat opis ni kosong..
ade yang turun meeting...
ade yg jaga exam student..
abis tu..bagaimana dengan diriku ini??
huhu...
ni aku x phm SOW ni nak wat camne..
Scheme of work..
nk tny sape??
tny meja ..buleh?
tny krusi..buleh??
erm... tny dustbin..erm..buleh kot...

tp..dalam penin2 hapy pon ade bcoz En. As dah ok ckit..dh stabil..
dah x waras cam biase..
aku takut kalo die waras...kalo waras die akn serius semcm..
kalo x waras...erm..bahagia ckit idup ni..
2 3 ari nih die murung n cedey2 sebab prob kat opis..
aku tny ..."anything is becoz of me make more burden??"
and die jawab "YES!"...
ape salah aku??

ok..jawapan die ialah...
1. aku sediakan cereal dalam cawan besar pd pagi kejadian..thats mean die kene minum bnyak...of cos la bengang die bertambah!!!!!!!
(kalo masuk mahkamah ni,sure aku akan dituduh pesalah dan dihukum gantung...camtu ke???)
2. die tgh kalut nak g keje,pk ari tersebut nak wat inspection kat site..dan aku dengan terhegeh2 nya memesan "abg,pakai la cincin kawen ni"... dush!!!!!

bkn pe...dh die nak g building construction site,xkan nak pakai cincin kawen???
dush! dush! n dush!!..(tumbukan bertalu2)..
yang aku pulak pk laen...

mamat ni xnak pakai cincin ni of cos la dh x sayang aku kan??hakhak...

tp mlm td die dh slow talk..
n...aku suke die kembali x waras!!

mmm....tp SOW tu ape?????
camne nk wat SOW ni???

(sesape leh tulung saye...................pls..)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tagged!

Rules: It's harder than it looks! Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag twenty people. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real; nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.Have Fun!! Don't Forget to post it...!!

1.What is your name : Musfirah

2. four Letter Word : Mute

3. A boy's Name : Mustaqim

4. A girl's Name : Maisarah

5. An occupation : Manager!!

6. A color : Maroon..

7. Something you'll wear : Maternity wear..

8. A food : Mee goreng mamak??

9. Something found in the bathroom : Mangkuk tandas ...dush!

10. A place : Makkah ..okk??

11. A reason for being late : Masuk jamban bnyk kali... (bengang la tny camni)

12. Something you'd shout : Makkkkk!!!!!!

13. A movie title : My boyfriend wedding.. huh!

14. Something you drink : Milk...

15. A musical group : Maroon 5

16. An animal : Mosquito...huhu..

17. A street name : jalan Matahari heights 1/1..(kat senawang ade okkk??)

18. A type of car : Mitsubishi

19. The title of a song : Makes me wonder (maroon5)

20 frens: malas jawab dah..............



(aku dah betulkan tag ni..thanks cik ila..tu la x bc arahan..bengang btol jwb nih....)

sekian.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tagged by ila!

wah...sgt dasyat la ini tag..sampai terbengkalai segala kerja2 aku melayan tag nih!!
tQ la cik ila...sy sgt bersusah payah menyiapkannye...huh!!!
The rules goes like this - Use Google Image to search the answers to the questions below. Then you must choose a picture in the first page of the results, and post it as your answer. After that tag 6 people.



I am:

Powerpuff girl!


I really want to go to:

Bali....


My favourite place is:

my bed..




My favorite thing is:

Make up set





My favorite drink is:

+apple juice+



My favourite food is:

+my mom's cook+

My favorite color is:
+pink color+


I live in:

my home la of course..



I was born in:

+hosp besar melaka+



I attended:

+unimas+


My favorite story is:



This is my hobby:

sleeping while reading..


and I definitely dream for:

bmw 7 series..


So, I'm done with my tagging and now I'd like to share this tag game with my friends :

anybodyla....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1st entry for 2009!

fuh..dasyatnye..

dah beberapa bulan x update blog..xde lgsg entry masuk..

thanks to miss ila atas dasar prihatin beliau,maka sy pun merajinkan diri menulis sepatah dua kate..


so far...bnyk perubahan telah berlaku ke atas diriku..antaranya yang paling ketara ialah PERTAMBAHAN BERAT BADAN YANG MENDADAK..

ye..

inilah saye yang terkini..sangat comel...

ok...nmpknye aku x reti camne nk letak border utk gmbr ni..abaikan saje.."sy budak baru blajar ye..."jd bole la dimaafkan jika berlaku sebarang kesilapan atau buruk reka letaknye..kuikui... perubahan lain yg berlaku sepnjg ini ialah.."i'm gonna be a hot mama!!

chewwah!!

saje je upgrade jd hot..bia org jeles..haha..bz skang nk prepare kelengkapan utk baby..disamping menjalankan tugas pejabat yg membosankan...bosan x la bosan tp penat coz bnyk kene kemas..rase cam nk upah org gaji jek tlg kemas...wawawawa...

dis kamis meeting...next tuesday meeting...mlm je dating...penat tau...kasik la rehat sat ..2 3 minit x pun..2 3 bulan..huhu..k,nak wat keje.. sambung lik mengemas..kang kalo dh x de keje aku cont lik...hakhak..

(tetibe je rajin nak update slalo...,x de org bc pun x pe..leh tnjuk kat anak cucu...)

erm...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Copyright 2009 .day.by.day.
Free WordPress Themes designed by EZwpthemes
Entries RSS & Comments RSS
Converted by Theme Craft
This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates